Hem / Om oss / Teamet
Bakom varje framgångsrikt projekt står ett team av passionerade individer. Lär känna de experter som gör Nordnest unikt och upptäck hur vi kombinerar våra olika färdigheter för att skapa framstående resultat. Våra medarbetare är lyhörda , välinformerade, förmedlar relevant information och visar kunden den mest fördelaktiga vägen genom hela projektet.
Resultatorienterad affärsutvecklare och projektledare med 15+ års erfarenhet inom bygg- och fastighetsbranschen. Specialist inom byggnadsfysik, fukt och miljöfrågor med fokus på att leda affärer, projekt och människor. Har genomfört över 1000 projekt inom felutredningar och inomhusmiljö, och arbetat proaktivt med projektledning i 10+ år. Erfaren inom organisations- och produktutveckling, samt ledarskap med ansvar för personal, budget och strategi. Aktiv i styrelseuppdrag och branschorgan.
VD | Projektledare
Tamina har det operativa ansvaret för varumärkesbyggande, affärsutveckling, marknadsföring och försäljning inom alla Nordnests bolag och affärsområden. I nära samarbete med VD, CSO och CFO leder hon utformningen och genomförandet av go-to-market-strategin, intressentkartläggning, kommersiella operationer och exekvering.
COO | Chief Operating Officer
Bakgrund inom affärsutveckling, projekterings- och projektutveckling med specialistkompetens inom energi, miljö, inomhusmiljö och installationsteknik. Erfaren av BIM och digitalisering i byggprojekt. Fokuserar på långsiktigt hållbara lösningar och kombinerar innovation med erfarenheter från befintliga fastigheter. Aktiv inom utbildning. Certifierad inom Passivhus, NollCO2, Miljöbyggnad, Svanen, BREEAM och energikartläggning för stora företag.
CSO (Hållbarhetsansvarig) | Senior energi- och hållbarhetsexpert
Fokuserad affärsutvecklare med erfarenhet från hela värdekedjan, från detaljplaneutveckling till förvaltning. Jag har utvecklat ett eget byggsystem och är delägare i en husfabrik. Som fastighetsutvecklare startade jag min egen byggfirma för att möta mina höga kvalitetskrav, nu en del av Nordnest. Jag har deltagit i flera fastighetstransaktioner och äger ett mindre bestånd av lättindustri, kontor och byggrätter, vilket ger mig en holistisk förståelse för affärer och hållbarhetens affärspotential.
CFO | CIO
Kania Shaker är en erfaren projektledare och forskare med specialisering inom hållbart byggande och energieffektivitet. Med en bakgrund i arkitektingenjörsutbildning och över tio års erfarenhet från akademi, forskning och praktiskt designarbete bidrar hon med ett lösningsorienterat angreppssätt för att driva miljöinnovation inom byggd miljö.
Projektledare och forskare
Med över 20 års erfarenhet inom bygg- och fastighetsbranschen har jag djup expertis inom projektledning och strategiskt inköp. Jag leder projekt från start till mål och strävar alltid efter utmärkta resultat. Jag brinner för att effektivisera projekt och främja samarbete. Som ägare och projektledare förstår jag branschens krav och prioriterar hög kvalitet. Hållbarhet och digitalisering är centrala i mitt arbete, och jag tror på att bygga förtroendefulla relationer för att nå gemensamma mål.
Platschef projekt
Under 20+ år i byggbranschen har jag haft roller från snickare och arbetsledare till företagsutvecklare. Sedan 2009 har jag drivit bolag och utfört byggentreprenader på både beställar- och byggsidan. Jag har varit projektchef, platschef, kvalitets- och miljöansvarig, projekteringsledare, samt hanterat inköp och kalkyl. Jag använder digitala hjälpmedel enligt PMI-standarden och agila arbetssätt för projektstyrning, med fokus på att optimera värdeskapandet inom och utanför projekt.
Projektchef i datacenter projekt